Sunday, June 04, 2006
24 BULAN


Ijad, Ucop Pikor dan Nikiysa.

Seumur hidup aku, tiga sahabat inilah yang akan aku ingat.

Kenal dengan DIA pada ketika kami diduga dengan kegagalan hubungan dengan pasangan masing-masing. Kisah hubungan kami agak singkat. Bermula dengan pertemuan yang diatur oleh mereka bertiga. Di tangga pintu masuk Hotel Plaza Alor Setarlah kami dipertemukan. Aku melirik dia sebelum masing-masing bertembung mata.
Malu.

Jauh sekali untuk disamakan dengan Laila dan Majnun. Hubungan kami hanya setakat kawan sehinggalah 2 tahun kemudian kami disatukan. Cinta kami berputik selepas berkahwin. Kehadiran sicilik menguatkan lagi kasih-sayang kami 9 bulan selepas ikatan sekali akad itu dilafazkan. Alhamdulillah.

Hari ini pada tanggal ini, genap 24 bulan usia perkahwinan kami. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar meskipun keadaan kesihatan aku agak tidak mengizinkan. Aku bahagia dikurniakan keluarga kecil ini, meskipun tahun 2006 menyaksikan kami bertiga berjauhan demi masa hadapan DIA yang mahu bergelar seorang pendidik.

Moga-moga Tuhan memberikan kami kebahagiaan. Dunia. Akhirat.
posted by rudy bluehikari @ 11:56 PM  
6 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

RUDY BLUEHIKARI
dari Banting ke Fukushima
Winner of Geng Jurnal Best Weblog Award 2001
Terkini
Arkib 2006
Arkib

 

Links
Karya


    Buku kompilasi entri 20 penulis blog terbitan MINE. Hubungi saya di vicenata2000 [at] yahoo [dot] com untuk mendapatkan buku ini.


    Novel bersama kedua saya hasil tangan Sri Diah, MBA, Rudy Bluehikari dan Ibnuariff sudah berada di pasaran sekarang. Terbitan Alaf 21.


    Novel Bersama sulung saya hasil tangan 23 penulis terbitan esastera.com.


    Buku kompilasi entri penulis blog terbitan MINE. Hubungi saya di rudy [at] bluehikari [dot] com untuk mendapatkan buku ini.

Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER