Wednesday, September 13, 2006
ULANG-ALIK
Seminggu dua ini berulang-alik ke Pusat Kesihatan.

Dua minggu lepas buat pemeriksaan kesihatan. Ambil darah. Ambil sampel air kencing. Sudah lama tidak buat pemeriksaan. Nah! Sejak balik Malaysia bertahun-tahun lepas sampailah dua minggu lepas. Baru berkesempatan! Seperti biasa aku akui, tekanan darah di atas pagar. Kolestrol pun tinggi. Jadi hari-hari doktor minta buat pemeriksaan tekanan darah tinggi. Alhamdulillah, seminggu ini atas nasihat doktor pemakanan dijaga. Bersenam kena selalu. Berat badan pun dah di atas pagar!

Kalau ke kedai makan, aku cakap kepada tukang masak, kurangkan gula dan garam dan tiada ajinomoto. Memang berbaloi bila tadi buat pemeriksaan tekanan darah jadi normal semula. Lipitor yang aku telan seminggu lepas untuk rawatan kolestrol pun aku harapkan ada kesan. Petang ini, tengok keputusan pemeriksaan darah. Harap-harap semuanya dalam keadaan baik. Kalau tidak, aku kena telan lagi ubat, ubat dan ubat.

Ubat ditelanpun, aku takkan lupa kuasa penyembuhnya DIA.

Aku hamba sahaja.
posted by rudy bluehikari @ 9:59 PM  
1 Comments:
Post a Comment
<< Home
 

RUDY BLUEHIKARI
dari Banting ke Fukushima
Winner of Geng Jurnal Best Weblog Award 2001
Terkini
Arkib 2006
Arkib

 

Links
Karya


    Buku kompilasi entri 20 penulis blog terbitan MINE. Hubungi saya di vicenata2000 [at] yahoo [dot] com untuk mendapatkan buku ini.


    Novel bersama kedua saya hasil tangan Sri Diah, MBA, Rudy Bluehikari dan Ibnuariff sudah berada di pasaran sekarang. Terbitan Alaf 21.


    Novel Bersama sulung saya hasil tangan 23 penulis terbitan esastera.com.


    Buku kompilasi entri penulis blog terbitan MINE. Hubungi saya di rudy [at] bluehikari [dot] com untuk mendapatkan buku ini.

Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER