Saturday, July 01, 2006
TERIMA KASIH PAK CIK BASRIE
Kesempatan yang ada ini aku mahu ucapkan terima kasih. Ya, aku akui media blog ini banyak membantu aku berusaha mencari penawar sakit yang ada. Moga-moga kebaikan Pak Cik Basrie sekeluarga yang menunjuk jalan, dibalasi dengan sebesar-besar pahala. InsyaAllah, selagi hayat dikandung badan, selagi itu aku jauh dari putus-asa dan mengharap kepada Dia Al-Khalik.

"Ujian Allah itu hadir dalam pelbagai cara dan ketika. Persoalannya ialah apakah kita sedar akan kehadirannya?"

Ya, aku telan kata-kata Pak Cik Basrie. Biar ia tertanam jauh di sudut hati. Ya, ujian Tuhan bukan sahaja derita, tetapi mungkin juga kemewahan yang melimpah ruah. Tak begitu ASMAWI ANI?
posted by rudy bluehikari @ 10:50 PM  
9 Comments:
  • At Sunday, July 02, 2006, Blogger kingbinjai said…

    sabar itu pengundang kepada berita gembira

     
  • At Sunday, July 02, 2006, Blogger Unknown said…

    bila kita diduga, tanda Dia kasihkan kita.
    semoga kuat ya... :)

     
  • At Sunday, July 02, 2006, Blogger ujen said…

    Ludi...
    Tak semestinya kita menderita di sini kita juga akan menderita Di SANA... Insya Allah..kalau kita dilandasan yg benar kasih sayang Allah akan sentiasa menunggu kita di SANA.
    Tsuyoi ningen ni narimasyouu..nani ga attemo.

     
  • At Sunday, July 02, 2006, Blogger zwitterion said…

    "Allah tidak akan membebankan seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya"
    Bersabar dengan ujian Tuhan

     
  • At Sunday, July 02, 2006, Blogger BooK said…

    bawak bersabar sheikh. insyaAllah ada hikmah. amin.

     
  • At Sunday, July 02, 2006, Blogger Mat Jan said…

    aku dah send ke email "shouganai" tu. sorry lambat sikit. susah ber-internet sekarang.

     
  • At Monday, July 03, 2006, Blogger blackpurple @ jowopinter said…

    Sabar..sabar..sabar....tapi tetap bersyukur.....

     
  • At Tuesday, July 04, 2006, Blogger Angah said…

    dugaan dengan sakit dan kesusahan itu lebih 'mudah' berbanding dugaan dengan kesenangan melimpah ruah. pada aku.

     
  • At Tuesday, July 04, 2006, Blogger Azhar Ahmad said…

    Ujian Allah tu hanya untuk manusia yang benar2 dapat menghayatinya. Tak perlu di gusar. Hadapinya dengan penuh kesabaran.

    Yuhuuuuuu.... Ingat lagi tak huhuhuhuhuhu.... Lama tak dengar citer Blue Hikari. Pas kawin terus menyepi. Dulu dikenali sebagai insan_mulia_2000 ingat tak? Huhuhuhu anyway blog baru saya kat http://azharahmad.com/blog/. Pandai2la menggodekkan diri!

     
Post a Comment
<< Home
 

RUDY BLUEHIKARI
dari Banting ke Fukushima
Winner of Geng Jurnal Best Weblog Award 2001
Terkini
Arkib 2006
Arkib

 

Links
Karya


    Buku kompilasi entri 20 penulis blog terbitan MINE. Hubungi saya di vicenata2000 [at] yahoo [dot] com untuk mendapatkan buku ini.


    Novel bersama kedua saya hasil tangan Sri Diah, MBA, Rudy Bluehikari dan Ibnuariff sudah berada di pasaran sekarang. Terbitan Alaf 21.


    Novel Bersama sulung saya hasil tangan 23 penulis terbitan esastera.com.


    Buku kompilasi entri penulis blog terbitan MINE. Hubungi saya di rudy [at] bluehikari [dot] com untuk mendapatkan buku ini.

Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER