Sunday, October 15, 2006 |
SRI RAJU vs SRI RAAJU |
Mula-mula menonton iklan sempena perayaan diwali 2006 Petronas ini aku terpinga-pinga. Belumpun sempat berfikir iklan sudah tamat. Kali kedua menonton baru aku faham. Papan tanda "entrance" itu menjadi subjek paling penting iklan ini.
Lambat betul "tangkapan" aku.
Kalian nampak? |
posted by rudy bluehikari @ 5:26 PM |
|
24 Comments: |
-
aku tak tonton.lantas tak nampak.
-
saya first time tonton dah nampak. siap tlg buat kesimpulan lagi pada penonton yg nampak, tp masih tak paham2.
-
yup..same as u. lama skit baru faham. then my sis in law citer kes mcm tu ada terjadi kat PJ.restoran yg nama sama dok sebelah menyebelah.
-
nampak sangat. dan faham le jugak. sepatutnya iklan itu untuk org melayu. org melayu kan suka iri hati dlm bab berniaga.
sebelah gerai n.lemak.sebelah lagi gerai nasi lemak jugak.
-
nampak. kelakar. kitorang gelak golek2 tengok iklan tu.
-
-
amyz, aku konpius. naper ko gelak sampai golek2? kat mana yang lawaknya? Knapa aku tak gelak golek2 macam kau jgk? :-?
-
iklan yang mana nie?.adehhh.
-
-
walau pun saya tidak menonton filem iklan itu lagi. namun saya mengerti apa yang kalian percakapkan.
mengenai iklan ya? waduh? iklan papan entrance atau iklan papan restoran. dua duanya sama?
diwali petronas 2006?
diwali diwali... kenapa pula kata pasal orang melayu? ini iklan diwali atau iklan raya?
ok ok... diwali 2006, papan tanda, entrance.
lepas tu si jimi kata kedai sebelah menyebelah, gerainya sama.
maksudnya dua kedai jual benda yang sama. entrance. entrance. diwali. diwali raya.... raya mesti merujuk kepada kemaafan. jadi dua kedai tu mesti berbaik-baik semula akhirnya...
berdasarkan ilmu pengkritik blog yang masih cetek... itulah tekaan aku...
wooo nak balik kampung... nak tengok tv.... woooo wooo wooo...
-
Kepala Kari Kambing... Dei.. Muka Capati..
jangan lupa tengok yang raya punya...
Ayah nanti jangan lupa pakai lampin tau.. :(
-
pengkritis blog, bukan, bukan itu maksudnya.
dua kedai. restoran raju dan restoran raaju. terletak sebelah menyebelah. papan tanda entrance (pintu masuk) digantungkan di restoran raju. maka, orang yang datang akan masuk melalui restoran raju. sangka mereka restoran raju dan restoran raaju adalah satu restoran yang sama.
-
iklan raya petronas tahun nie best.. sampai benci kat SIL pakcik tue.. pastu kena perli ngan anak2 (cucu pakcik) pulak.. padan muka..
byk pengajaran tue.. kalau tak sedar gaks, tk tau ler..
-
aku tak paham sebab tak pernah tengok lagi haha
-
book: cepat2 nonton
kelopak sakura: dah fahamkan skrg?
seri: hidup manusia kalau tak sakit hati bukan namanya manusia.
jimi: kau memang penangkap maksud yang baik.
amyz: gelak guling2? eh,why why why?
ayob: cepat tgk yob.
naga: kau mmg sengaja buat2 tak faham ekekeke.
pengkritis: panjang kritikan ko. ehehehe.
farhan: yup, iklan raya tahun ni pun not bad!
pisces: lakonan suami tu berjayalah sbb sampai ko benci dia. boleh menang award ni.
lan: ko ni asik ketinggalan jer. ekekke. tgk cepat.
-
Iklan petronas untuk hari raya 2006 yang paling menyentuh perasaan. Sampai mengalir air mata..uhukuhukuhuk
-
Salam Aidilfitri buat CahayaBiru sekeluarga.
AKMA Bumi Tulip
-
abg rudy,Slmt Hr Ry Mf Zhr & Btn.
-
Iklan Raju tu memang kreatif!
-
iklan raya petronas buat aku sakit hati dengan menantu tu! cis~ padan muka kena perli ngan anak sendiri.
-
saya nampak!
selamat hari raye! :)
-
Ok sinematografi dia camnehhh...
Both kedai guna nama sama. Cuma terlebih a jerrr. Satu Raju satu Raaju.
Jadi, dengan meletakkan entrance sign kat kedai satu lagi. Org akan anggap, kat situ la entrance dia. Derang akan anggap both kedai tokey yang sama....
Samat hari raya incik rudy!!!!
-
to kelopak sakura:
oh begitu... rupanya... setelah menyaksikan sendiri iklan itu baru saya faham... rupa-rupanya tidak ada kaitan dengan raya...
tapi iklan itu khusus untuk deepavali...
terima kasih... moga sakura terus kembang mekar dalam rintis angin dan suria siang ... dan bersinar dalam sinaran senja dan purnama malam.
-
iklan raya petronas tu yang pasal menantu dengan ayah si isteri tu macam pernah baca dalam forward e-mel.
tapi bagus juga sebab menerusi forward e-mel, idea itu telah direalisasikan dengan penuh menyentuh hati dalam bentuk video.
kesannya lebih mendalam...
|
|
<< Home |
|
|
|
|
|