Sunday, October 15, 2006
SRI RAJU vs SRI RAAJU
Mula-mula menonton iklan sempena perayaan diwali 2006 Petronas ini aku terpinga-pinga. Belumpun sempat berfikir iklan sudah tamat. Kali kedua menonton baru aku faham. Papan tanda "entrance" itu menjadi subjek paling penting iklan ini.

Lambat betul "tangkapan" aku.

Kalian nampak?
posted by rudy bluehikari @ 5:26 PM  
24 Comments:
  • At Sunday, October 15, 2006, Blogger BooK said…

    aku tak tonton.lantas tak nampak.

     
  • At Monday, October 16, 2006, Blogger yani rahman said…

    saya first time tonton dah nampak. siap tlg buat kesimpulan lagi pada penonton yg nampak, tp masih tak paham2.

     
  • At Monday, October 16, 2006, Blogger Rerama Pink said…

    yup..same as u. lama skit baru faham. then my sis in law citer kes mcm tu ada terjadi kat PJ.restoran yg nama sama dok sebelah menyebelah.

     
  • At Monday, October 16, 2006, Blogger jimi said…

    nampak sangat. dan faham le jugak. sepatutnya iklan itu untuk org melayu. org melayu kan suka iri hati dlm bab berniaga.

    sebelah gerai n.lemak.sebelah lagi gerai nasi lemak jugak.

     
  • At Monday, October 16, 2006, Blogger Amyz! said…

    nampak. kelakar. kitorang gelak golek2 tengok iklan tu.

     
  • At Monday, October 16, 2006, Blogger yani rahman said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At Monday, October 16, 2006, Blogger yani rahman said…

    amyz, aku konpius. naper ko gelak sampai golek2? kat mana yang lawaknya? Knapa aku tak gelak golek2 macam kau jgk? :-?

     
  • At Monday, October 16, 2006, Blogger ayobkelubi said…

    iklan yang mana nie?.adehhh.

     
  • At Tuesday, October 17, 2006, Blogger sinaganaga said…

    aku masih tak faham.

     
  • At Tuesday, October 17, 2006, Anonymous Anonymous said…

    walau pun saya tidak menonton filem iklan itu lagi. namun saya mengerti apa yang kalian percakapkan.

    mengenai iklan ya? waduh? iklan papan entrance atau iklan papan restoran. dua duanya sama?

    diwali petronas 2006?

    diwali diwali... kenapa pula kata pasal orang melayu? ini iklan diwali atau iklan raya?

    ok ok... diwali 2006, papan tanda, entrance.

    lepas tu si jimi kata kedai sebelah menyebelah, gerainya sama.

    maksudnya dua kedai jual benda yang sama. entrance. entrance. diwali. diwali raya.... raya mesti merujuk kepada kemaafan. jadi dua kedai tu mesti berbaik-baik semula akhirnya...

    berdasarkan ilmu pengkritik blog yang masih cetek... itulah tekaan aku...

    wooo nak balik kampung... nak tengok tv.... woooo wooo wooo...

     
  • At Tuesday, October 17, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Kepala Kari Kambing...
    Dei.. Muka Capati..

    jangan lupa tengok yang raya punya...

    Ayah nanti jangan lupa pakai lampin tau.. :(

     
  • At Tuesday, October 17, 2006, Blogger yani rahman said…

    pengkritis blog, bukan, bukan itu maksudnya.

    dua kedai. restoran raju dan restoran raaju. terletak sebelah menyebelah. papan tanda entrance (pintu masuk) digantungkan di restoran raju. maka, orang yang datang akan masuk melalui restoran raju. sangka mereka restoran raju dan restoran raaju adalah satu restoran yang sama.

     
  • At Tuesday, October 17, 2006, Blogger pekan said…

    iklan raya petronas tahun nie best.. sampai benci kat SIL pakcik tue.. pastu kena perli ngan anak2 (cucu pakcik) pulak.. padan muka..

    byk pengajaran tue.. kalau tak sedar gaks, tk tau ler..

     
  • At Wednesday, October 18, 2006, Blogger Lan Rambai said…

    aku tak paham sebab tak pernah tengok lagi haha

     
  • At Wednesday, October 18, 2006, Blogger rudy bluehikari said…

    book: cepat2 nonton

    kelopak sakura: dah fahamkan skrg?

    seri: hidup manusia kalau tak sakit hati bukan namanya manusia.

    jimi: kau memang penangkap maksud yang baik.

    amyz: gelak guling2? eh,why why why?

    ayob: cepat tgk yob.

    naga: kau mmg sengaja buat2 tak faham ekekeke.

    pengkritis: panjang kritikan ko. ehehehe.

    farhan: yup, iklan raya tahun ni pun not bad!

    pisces: lakonan suami tu berjayalah sbb sampai ko benci dia. boleh menang award ni.

    lan: ko ni asik ketinggalan jer. ekekke. tgk cepat.

     
  • At Wednesday, October 18, 2006, Blogger Love Sweet Recipes said…

    Iklan petronas untuk hari raya 2006 yang paling menyentuh perasaan. Sampai mengalir air mata..uhukuhukuhuk

     
  • At Wednesday, October 18, 2006, Blogger AKMA said…

    Salam Aidilfitri buat CahayaBiru sekeluarga.

    AKMA
    Bumi Tulip

     
  • At Wednesday, October 18, 2006, Anonymous Anonymous said…

    abg rudy,Slmt Hr Ry Mf Zhr & Btn.

     
  • At Wednesday, October 18, 2006, Blogger dugongsenyum said…

    Iklan Raju tu memang kreatif!

     
  • At Wednesday, October 18, 2006, Anonymous Anonymous said…

    iklan raya petronas buat aku sakit hati dengan menantu tu! cis~ padan muka kena perli ngan anak sendiri.

     
  • At Thursday, October 19, 2006, Blogger Dhani said…

    saya nampak!

    selamat hari raye! :)

     
  • At Friday, October 20, 2006, Blogger Azhar Ahmad said…

    Ok sinematografi dia camnehhh...

    Both kedai guna nama sama. Cuma terlebih a jerrr. Satu Raju satu Raaju.

    Jadi, dengan meletakkan entrance sign kat kedai satu lagi. Org akan anggap, kat situ la entrance dia. Derang akan anggap both kedai tokey yang sama....

    Samat hari raya incik rudy!!!!

     
  • At Wednesday, November 01, 2006, Blogger Amiene Rev said…

    to kelopak sakura:

    oh begitu... rupanya... setelah menyaksikan sendiri iklan itu baru saya faham... rupa-rupanya tidak ada kaitan dengan raya...

    tapi iklan itu khusus untuk deepavali...

    terima kasih... moga sakura terus kembang mekar dalam rintis angin dan suria siang ... dan bersinar dalam sinaran senja dan purnama malam.

     
  • At Wednesday, November 01, 2006, Blogger Amiene Rev said…

    iklan raya petronas tu yang pasal menantu dengan ayah si isteri tu macam pernah baca dalam forward e-mel.

    tapi bagus juga sebab menerusi forward e-mel, idea itu telah direalisasikan dengan penuh menyentuh hati dalam bentuk video.

    kesannya lebih mendalam...

     
Post a Comment
<< Home
 

RUDY BLUEHIKARI
dari Banting ke Fukushima
Winner of Geng Jurnal Best Weblog Award 2001
Terkini
Arkib 2006
Arkib

 

Links
Karya


    Buku kompilasi entri 20 penulis blog terbitan MINE. Hubungi saya di vicenata2000 [at] yahoo [dot] com untuk mendapatkan buku ini.


    Novel bersama kedua saya hasil tangan Sri Diah, MBA, Rudy Bluehikari dan Ibnuariff sudah berada di pasaran sekarang. Terbitan Alaf 21.


    Novel Bersama sulung saya hasil tangan 23 penulis terbitan esastera.com.


    Buku kompilasi entri penulis blog terbitan MINE. Hubungi saya di rudy [at] bluehikari [dot] com untuk mendapatkan buku ini.

Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER