Friday, November 10, 2006
LANGIT




Kata kawan aku; "tinggal hanya langit lesu dan bisu"

"langit tak lesu tapi sendu. Waktu ini, ada titis gerimis menangis", Aku.





Katanya lagi;
"hari ini dan lusa,
bagiku sama saja,
akan kuLukisLangitMerahJingga
dengan namamu yang penuh makna"

"Ya, sama. Sejak dua ribu satu, saban waktu aku diamuk gagasan duga.
Perit dan sakitnya, hanya Tuhan yang tahu. Siapa tidak mahu kebah. Tapi, hingga saat itu aku takkan berhenti untuk usaha. Doakanlah!", Jawabku tanpa geleng. Yakin.

* terima kasih Meer & Insyirah untuk ilustrasi & foto yang hebat.
posted by rudy bluehikari @ 12:07 AM  
6 Comments:
  • At Saturday, November 11, 2006, Anonymous Anonymous said…

    entry ni membuatkan saya teringat lagu "Hari ini, esok dan seterusnya" dari Nirina Zubir yg berlakon dalam cerita Heart...

     
  • At Saturday, November 11, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Ko tak berada di bangunan sebelas tingkat lagi ke? sebelas ke tujuh? aku lupa...

    aqulaid

     
  • At Sunday, November 12, 2006, Blogger Unknown said…

    Saya yakin en. rudy takkan putus asa. Semoga cepat sembuh.

     
  • At Sunday, November 12, 2006, Anonymous Anonymous said…

    Gambar langit ko cukup menenangkan...

    teringat cerita BEAUTIFULL LIFE....

     
  • At Monday, November 13, 2006, Blogger Unknown said…

    langit mendung ni tidak akan berpanjangan...
    mungkin ada sinar disebaliknye yg memberi seribu kemanisan n kegumbiraan buat sekeluarga....
    amanlah dia di tempat baru...
    ..dr kaki tangga ....kini tiba masanya...berbakti di menara...
    ....makin timggi tu!!!
    GANBATe

     
  • At Tuesday, November 14, 2006, Anonymous Anonymous said…

    pasni kasi iyo plak snap gambar, boleh?

     
Post a Comment
<< Home
 

RUDY BLUEHIKARI
dari Banting ke Fukushima
Winner of Geng Jurnal Best Weblog Award 2001
Terkini
Arkib 2006
Arkib

 

Links
Karya


    Buku kompilasi entri 20 penulis blog terbitan MINE. Hubungi saya di vicenata2000 [at] yahoo [dot] com untuk mendapatkan buku ini.


    Novel bersama kedua saya hasil tangan Sri Diah, MBA, Rudy Bluehikari dan Ibnuariff sudah berada di pasaran sekarang. Terbitan Alaf 21.


    Novel Bersama sulung saya hasil tangan 23 penulis terbitan esastera.com.


    Buku kompilasi entri penulis blog terbitan MINE. Hubungi saya di rudy [at] bluehikari [dot] com untuk mendapatkan buku ini.

Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER